Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az Audi TT az Audi Hungária Motor Kft. által, Győrben készített sportautó. Jelenleg a második generációját állítják elő, és 2+2 személyes kupé, és 2 személyes kabrió kivitelben vásárolható meg. Eredete Az Audi TT fejlesztése 1994 szeptemberében a kaliforniai Audi Design Centerben kezdődött meg. A TT-t első alkalommal, koncepcióautóként, az 1995-ös frankfurti Motor Show-n mutatták be. A belső tér tervezéséért J Mays, Freeman Thomas, és Martin Smith kapott díjat. A korábban még nem használt lézeres illesztés, ami a csavarok nélküli összeszerelést teszi lehetővé, az Audi TT első generációján kezdték el alkalmazni, aminek bevezetése késleltette az első generáció bevezetését. Első generáció [szerkesztés]Audi TT első generáció Gyártási adatok Gyártó Audi Hungária Kft. Gyártás helye Győr Gyártás éve 1999-2006 Modellvariánsok kupé, kabrió A(z) modell műszaki adatai Méret és tömegadatok Hossz 4041 mm Szélesség 1764 mm Magasság 1346 mm Tengelytáv 2422 mm Üzemanyagtartály 55 liter Teljesítmény Motor 1,8 literes turbó, 3,2 literes VR6 Váltó 5 sebességes kézi 6 sebességes kézi 6 sebességes automata 6 sebességes DSG Teljesítmény 180-250 lóerő Kapcsolódó modellek VW Golf, Skoda Octavia Az autót 1998 szeptemberében mutatták be kupé karosszériával, majd 1999 augusztusában a kabrió kivitelt is bemutatták. A modell a Volkswagen csoport A4-es padlólemezén alapul, ugyanúgy, ahogy a VW Golf IV, vagy a Skoda Octavia I. A stílusa kicsit változott a koncepcióautó óta, az újratervezett lökhárítók, és a hátsó oldalablakok újratervezésével. A TT elöl, keresztben elhelyezett motort alkalmaz, front, vagy négy-kerék hajtással. Először 1,8 L-es, turbófeltöltéses, sorban elhelyezett, négyhengeres, 20 szelepes motorral kínálták 180 vagy 225 lóerős kivitelben. Az egyetlen különbség a két kivitel között, hogy a nagyobb teljesítményű nagyobb turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel (intercoolerrel) van ellátva, továbbá kovácsoltvas hajtókar és dupla kipufogóvég különbözteti meg kívülről a gyengébb változattól. A nagysebességű balesetek jelentős száma miatt az Audi 1999-ben és 2000 elején visszahívási programot hirdetett meg a kanyarstabilitás érdekében, és menetstabilizáló ESP-vel, hátsó spoilerrel és módosított felfüggesztési beállítással látta el a TT-ket. 2003-ban a négyhengeres motorok mellé érkezett a 3,2 literes, 250 lóerős VR6-os motor, négykerék hajtással. 2004-től kapható DSG (dupla kuplungos) sebességváltóval, aminek hatására javult a gyorsulás, a csökkentett váltási időnek köszönhetően. Második generáció [szerkesztés] Az Audi 2005-ben a Tokyo Motorshow-n mutatta be az Audi Shooting Brake tanulmányautót, amely a második generációs Audi TT előfutára volt. Az Audi 2006 április 6-án jelentette meg a második generációs TT-t, aminek a tervezési kódja a Typ 8J. Az eleje alumíniumból készült, a hátulja acélból, annak érdekében, hogy közel egyenletes legyen a súlyeloszlás. Az autó mind elsőkerék-, mind összekerékhajtással elérhető. Először két motorvariáció volt válaszható, a 3,2 literes VR6-os 250 lóerővel, vagy a 2 literes 200 lóerős közvetlen befecskendezésű turbófeltöltéses változat. Ez utóbbi leginkább FSI-ként ismert, ami a Le Mans versenyautóból származik, és alacsonyabb fogyasztás és nagyobb teljesítmény érhető el vele. Alapfelszereltségben 6 fokozatú kézi sebesságváltóval rendelhető, a DSG váltó opció, a quattro négykerékhajtás alapfelszereltség a 3,2 literes motorhoz, míg a 2 literes motorhoz opcionálisan vásárolható. Nagyteljesítményű modellek [szerkesztés] 2005-ben az Audi kiadta a limitált számú Clubsport (Európán kívül TT quattro Sport elnevezéssel) modellt. Megnövelt teljesítménnyel árulták, 1,8 literes motorja 240 lóerőt teljeített, és tömegét 49 kg-mal 1416 kg-ra csökkentették. Ezt a tömegcsökkentést a pótkerék és a hátsó ülések eltávolításával érték el. Kétszínű fényezésekkel volt megvásárolható (Avus Silver, Phantom Black, Mauritius Blue vagy Misano Red elnevezésekkel). 2008-ban Detroitban az Észak-Amerikai autókiállításon mutatta be az Audi a TTS modelljét, 2 literes, 272 lóerős TFSI motorral. A TTS Quattro négykerékhajtással van felszerelve, és hatsebességes kéziváltóval, vagy hatsebességes DSG váltóval lehet rendelni. 2009 februárban az Audi sajóközleményben jelentette meg a legnagyobb teljesítményű, TT-RS modell képeit. A sajtóközlemény szerint a bemutatóra márciusban, a Genfi Autószalonon kerül sor. A modell megnövelt méretű lébeömlői segítik a nagyteljesítményű motor levegőellátását, és a fékek hatékony hűtését. A motor 2,5 literes, közvetlen befecskendezésű, öthengeres turbómotor lesz, 340 ló erős és 450 Nm-es forgatónyomatékkal. A TT-RS 2009 második negyedévétől lesz megvásárolható.
 

A mappában található képek előnézete Audi TT

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.